Fröken Ford 1966

Vår gamla Ford Major”ska” 4000 från 1966 har varit på skönhetsbehandling. Igår eftermiddag rullade hon hem och var så fiin! Hela 2,5 timmar tog resan från Botna till Hedekas. Chauffören var dagen till ära utrustad med en tjock skoteroveral och … en sammetsfluga. Ja, ni läste rätt … en brydlig svart sammetsfluga med anor från 70 -talet.

Det är chauffören som också låg bakom den nya feminina traktor -looken. Bottna ligger nära Gerlesborgs konstnärssamhälle och kreativitet är smittsamt, som ni vet. Framsidan av Fröken Ford 1966 pryds nu av två stycken rosa elefanter … ja, ni läste rätt … ROSA elefanter. Även gardiner hängde det i Fröken´s förarhytt … med samma elefant -tema.

Varför i hela friden elefanter, frågade jag lite så där förskräckt … men fick inget riktigt bra svar. Konstnärer är inte alltid så lätt att förstå sig på.

Denna konstnärliga själen kör på sommaren runt med en fantastisk raggarbil, där det i bakrutan står skrivet med stora bokstäver: ”Normal people worry me!” … då så, rosa elefanter får det vara … Jag ser längtande fram emot när jag nästa sommar tar en tur med Fröken Ford 1966 till lanthandeln i Hedekas. Jag kommer att känna mig så härligt annorlunda normal, när jag rattar min fina onormala Fröken Ford 1966.

Länge leve ni vardagens hjältar som vågar att vara onormala! Ni sprider glädje och inspiration till oss, som har blivit fångade i det gråa onormala normala.

Ha en kreativ kommande vecka!

  

Nina och Fröken Ford 1966

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

