Sally´s to do this month!

Love You!

  1. Lo

    Ahhhh, JAG VILL HA EN HAMMOCK!!! De är underbara!
    Under åren på Teneriffa åkte vi ofta till en härlig plats i bergen som heter Chio. Här samlas familjer med sina vänner under helgerna för att grilla, njuta av naturen och umgås. Mellan träden spändes det ofta upp härliga färggranna hängmattor. Underbara gungor för barnen, sköna att slappa i för de vuxna. Klar bergsluft, solen i ansiktet, barnens lek i det fria…kan det bli bättre?
    Lo

  2. Lo

    Si, det är en utmaning, men jag har stort förtroende för havets delfiner =) Jag pratade i helgen med en kompis i Wales, hon sa att det på 365 platser i bibeln står ”have no fear”. Om vi väljer att faktiskt anta en utmaning varje dag ( liten eller stor spelar ingen roll!)eller snarare om vi väljer att anta utmaningen att GÖRA en sak varje dag som för oss i en riktning som leder oss mot vårt mål,som leder till att en dröm blir verklighet. Ja, om vi väljer att göra detta så har vi också ett ”have no fear” att hämta power ifrån varje dag =) Kram Lo

  3. Si! Jag fick ändra bild -texten för ”Bread and Books” från We have a ”Dream” till We have a ”Plan”. Tack för denna fantastiska påminnelsen. Jag får nog gå genom en och annan ”dream” och ”can´ts” i mitt stilla sinne. Nu tänker jag på både Selma Lagerlöf, som skrev att ”den största lyckan i livet är att tro på sig själf” och Honorine Hermelin som skrev att ”man skall våga att hoppa i sjön när man har insett en sak, för att då kommer det en delfin och tar en sin rygg och för en iland”. Båda dessa kvinnor är stora svenska förebild för mig.

    Nu skall jag lova både tro och våga, min vän!

    PS. God help those who help themselves.

    Kram!

    Nina

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

