Music by birds

Jag älskar när människor får en galen kreativ idé och är fria nog att ta avstamp i idén och våga skapa! En galen idé ger inte alltid fantastiska resultat, men vem får någonsin veta vad resultatet blir om vi inte låter lusten att skapa och modet att  testa vara några av våra inre drivkrafter!

När den brasilanske musikern Jarbas Agnelli såg  fåglar som satt uppflugna på några  elledningar tykte han att de påminde om noterna på ett notark. Han fick idén att skriva ett musikstycke utifrån fåglarnas placering på elledningarna. Agnelli fullföljde sin idé!
Han komponerade ett musikstycke där varje fågel representerades av en not och det blev en fin liten melodi.

 Klicka här, titta och lyssna till en galen idé som blev till vacker verklighet!

http://youtu.be/LoM4ZZJ2UrM

Var fri liksom fågeln😉

Lo

  1. Nina

    Online för tillfället! Hurvas hur man kan bli galen här i Thailand´s strömlösa, 3G lösa värld. Och andra sidan får man mera tid att träffa spännande nya människor. Musik by birds …

    Bara några timmar sedan hadde jag en härlig pratstund med en medelålders lokal ”konstnär”. Ví pratade just om kreativa idér. Att våga lyssna sitt innersta och skapa.

    Han var mitt i en ”skapande svagga” … det blir för långt att skriva hela historien här, men jag berättade till honom om Paolo Coelho´s bok Alkemisten och den härliga historien om livets resa. Hur alla steg i livet är viktiga – för att man sedan skall hitta skatten där man började resan.

    Jag hade under dagen samlat massavis med snäckor i stranden och samlat dessa till bordet vid balkongen. Mitt i detta hade jag placerad ett stearinljus. Några av dessa vackra lila snäckor hade jag även formad som små fjärilar ;O) …

    Jag tog killen i handen och släpade honom med mig för att beundra det fina som bara log några meter från oss vid stranden. Han blev stående där länge …

    Just nu målade han kopior av kända tavlor och gillade det inte alls … egentligen älskade han blommor …

    Där stod vi, tittade på snäckorna och pratade om skapande, inre bilder, att våga osv. Så coolt Lo! Jag gav honom en upgift …

    … jag bad honom att skissa en tavla om ”1000 butterflies for fredom” … ser framemot att träffa honom vid fikat imorgon. Han undrade också om jag inte kunde titta hans ”riktiga” tavlor … de som inte var framme – de som inte var kopior …

    Var fri liksom fågeln – det skall jag säga till honom imorgon och önska all styrka och mod att skapa (och äntligen hitta skatten där som han började sin resa).

    LovE YoU!

    Nina

    • Lo

      Hola! Jag vet hur frustrerande det kan vara med internetbrist efter mina år på den spanska ön😉 Men, underbart hur du istället fick möta konstnären! Du måste hälsa honom ifrån mig, jag ser såååå fram emot att se hans målning!!
      Kram Lo

      • Sista dagen i denna galna land med internet som kommer och gå … meditera … meditera … ;O)… innan vi åkte kom det en kille från receptionen och bad min mail -adress. Mr. ”konstnär” kunde inte komma själv, men bad hälsa att han tänker på fjärilarna ;O) Jag skrev ett litet notat med några peppande ”Sally” -tankar från båda av oss med mail -adress + blogg -adress. Vi måste nästan fixa ett bättre översättning på sidan – men vi tar det sedan. Våre så roligt att få se en fjärilstavla inom kort :O)

        PS. han råkade även vara ägaren för stället ;O) … men det var inget att prata om tydligen …

    • Lo

      Nina
      By the way, såg du min idé om kakor? Är du på? Om du är på så förbereder jag och sen kör vi =)
      Lo

      • Ja. Jag har bara samlat på mig såååå många ideer att vi behöver nog tugga genom alla kontakter och tankar tillsammans – hurvas och jihhaa! Under tiden – en och annan kaka skulle vara roligt att baka :O) … tillbaka i Sverige imorgon! Jag skall skriva till dig några rader innan – om gubben uppe i himmelen inte stänger av elet och nätverket ;O)

        Kram N

  2. Mirre

    Häftigt att man kan göra musik så här!
    Mirre

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

