Att bli som ett barn…

 Hej på er!

Det är måndag morgon och jag vill dela denna underbara lilla film med er. Denna film av ett ”socialt expriment”  gjordes av organisationen ACCION CONTRA EL HAMBRE (”åtgärder mot svält”).

 Filmen är på spanska, men jag tror att ni alla förstår vad den handlar om även om ni inte behärskar språket. Ibland behövs ju inte så många ord, våra handlingar talar för sig själva.

httpv://youtu.be/zoREXT8qT7g

Efter att ha sett dessa härliga ungar kan jag inte låta bli att undra om de inte hade rätt ändå, de där som sa att vi måste bli som  barn😉

Ha en underbar måndag!

Lo

 

En kommentar

  1. Nina

    Min kära flygande vän! Så underbar film. Jag har inga ord! I Thailand träffade mina barn många andra barn med andra språk. Språket var inget hinder för många härliga lekstunder. Jag och min man satte många kvällar vid stranden och bara njöt av synet av skrikande och skrattande barn med alla möjliga språk. Även jag träffade flera underbara människor med inte så bra engelska kunskaper. Mail -adresser bytte vi ändå – för hjärtat var där och tankarna det samma! Att dela det goda och vara vänner utan gränser.

    Love YoU!

    Nina

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

