A love like that

Solen skiner här idag.

 Jag hoppas att ni också får känna dess strålar mot kinden!

Lo

bild via mybluecanoe

  1. Hejsan och tack för hälsningen på min blogg🙂 Har läst lite på bloggen och det fanns mycket att ta till sig, både fina texter, tänkvärda texter och vackra bilder – trevligt, så jag kommer tillbaka och hälsar på. Ha det allra bäst ♥

  2. Dunderförskyld och rösten är borta. Tack för igår förresten. Minne för livet :O)

    Just nu läser jag Mitch Alboms bok ”the five people you meet in Heaven” (författare till den underbara boken ”tuesdays with Morrie”). Boken börjar med att huvudpersonen Eddie, 83 årig ärrad krigsveteran, dör i första kapitlet och resan börjar. Eddie dör när han av slump räddar livet för en liten flicka. Eddie vaknar i ”livet efter”. Hans bild av himmel raserar. Det är inte Eden. Det är en plats där ens jordliga liv blir förklarad så att det får en mening. Något som beskrivs som den största gåvan från Gud till människan. ”This is the greatest gift God can give you: To understand what happens in your life. To have it explained. It is the peace you have been searching for.”

    Eddie går genom sitt eget liv med nya ögon. Han blir guidad av fem personer som han möt under sitt jordliga liv. Personer vars betydelse han inte hade en aning om tidigare. Dessa fem personers liv blev i sin tur påverkad av Ernie.

    ”The sun never says To the Earth, You owe me.”

    Det är väll detta som hela boken och Ernies resa handlar om.

    ”That each affects the other and the other affects the next, and the world is full of stories, but the stories are all one.”

    Vi är alla en del av en stor familj kallad mänskligheten. Mänskligheten skapas av många olika historier i tidens gång. Dessa historier påverkar varandra. Men det grundläggande – att vara en människa – det är det samma.

    Jag tror att alla vi människor i grund och botten är lika. Vi bär alla inom oss längtan för det goda.

    Lo, solen skiner även här idag. Det gör mig glad. du gör mig glad!

    Nina

    • Lo

      Tack själv vännen för igår!!
      Vilka fina och kloka ord om människan. Jag tänker på Gunnar Ekelöfs ”Det som är botten i dig är botten också i andra.” Jag tror också att alla människor inom sig bär en längtan efter det goda.
      Mitch Abums bok låter kanonspännande, den måste jag läsa. Jag tyckte så mycket om hans bok Tisdagar med Morris.
      Kraaam
      Lo

      • Du får boken nästa vecka! Det som jag tänker är hur oftast mycket små saker kan ha stora påverkan.

        Ord. Både positiva som negativa. Hur, i alla fall jag själv, kan komma ihåg något som jag hörde för många år sedan. Hur dessa ord fastnar och man bär med dem.

        Gärningar. Hjälpande hand.

        Dvs. Små saker kan ha och har stor betydelse. Vi kan (om vi vill) göra och påverka.

        Kram Nina

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

