Skjut inte upp!

”Jag såg ängeln i marmorn och högg bort sten tills den blev fri.”

Michelangelo

Jag har nyss börjat läsa boken ”Frågor för förändring” av John Miller. Boken börjar med följande slagord:

Skjut inte upp!

Skyll inte ifrån dig!

Gör det nu!

Kära nån, jag svettas redan med första sidan. Önska mig lycka till, så att jag klarar av att avsluta boken utan större samvetskval. ”Voffo gör ho på detta vise …”  ;-)

Hur som helst, ha en underbar söndag!

PS. och klarade Michelangelo av det, så skall nog jag klara av det också …

Kram Nina

  1. En liten bok med så många kloka tankar. FFF = Frågor för förändring.
    1) Börja med ”Vad” eller ”Hur” (inte varför, när eller vem).
    2) Sätt in ett ”Jag” (inte de, dem, vi, ni eller du).
    3) Fokusera på handling.

    Svaret finns i frågan. Om vi ställer bättre frågor, får vi bättre svar. Att fråga rätt hjälper oss att göra bättre val. Med fel val fastnar vi i känslomässiga anklagelser. Klagomål och ”förhalande”. Rätta tankar leder oss till ett rikare, mer meningsfullt liv där vi kan känna oss stolta över att ha fattat produktiva beslut.

    Det handlar lika mycket om ”Sallys” plan ”A” och plan ”B”, som tanken ”Vad kan jag göra redan idag, för att vara närmare målet imorgon”.

    Det handlar om att utrota personen ”någon” från våran tankar.

    LovE You”

    N

  2. Lo

    Ha,ha starka ord även detta =) Självklart klarar du av vad du än tar dig för!!!
    Kram Lo

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

