Brontë Sister Power Dolls!

Lo och jag har nu för ett tag mailat fram och tillbaka om olika varianter av ”gör det själv” – mallar för trasdockor. Vi letar efter något enkelt,  något som passar till vår stil ”symaskin för dummies”.  Det finns massavis av inspiration att hitta i nätet. I all googlande hittade jag videon ovan: ”Brontë Sister Power Dolls!”  Inte direkt det som vi var efter, men absolut kreativt och gjorde mig extra glad för dagen!

PS. Har ni läst Svinlande höjder av mellan systern Emily? En bok för mitt lite historiska smak, som jag varmt rekommenderar!

Jag här ännu inte hunnit titta på Andrea Arnolds tolkning av Emily´s bok. Filmen hade biopremiär 2 mars. Ser framemot en härlig biokväll!


  

 PSx2. Det visade sig att det redan finns en ”Sally” trasdocka – vad sägs? Jag skulle vilja krama den på en gång!

”Primitive Sally Doll – Pattern”
This grungy primitive doll is sure to put a smile on your face; she looks oh so worn with love!  She has one button eye; the other has been long gone.  In the spirit of ‘make-do’, a safety pin is used as a visual for her mouth.  And just look at that hair!  It truly makes her unique!  She measures 18.5″ tall when finished (excluding her hair). A fun simple primitive doll pattern!

Ha en underbar skapande söndag allihopa!

Nina

  1. Lo

    I vår familj är det min man och jag som tillsammans är ”Rut”😉 Men, visst är det lite kaostiskt då och då, det kan bli lite stök och bröt.
    Svindlande höjder, yes, bra bok! Och visst är det lite kul mångfald, Barbie, Bratz och Bronte Superdolls det finns någon för alla😉
    Ha,ha och Rags and Tags det är en Sallydocka det!
    Ha en fin vecka!

  2. PS. Bodil …det finns en gammal visdom som säger: ” Fall ner sju gånger och res dig åtta …”

  3. Tack Bodil … det var nog några ”väl valda” ord och jag måste nog hålla med att så kan det kännas ibland, men det finns något som kallas ”rut” -avdrag som har i alla fall räddat mitt liv … och inte är det så illa med familjen heller. Allmän kaos hör väll till när man jobbar 100% och har två barn i huset!

    Lycka till med ditt liv – det blir alltid sol efter regn!

  4. Bodil

    What’s so bl… primitive and grungy about that poor doll?

    That’s just what a grownup wellworn woman may feel and look like on a sunday night after a hectic weekend where everyone else in the family really have had a few days off. A weekend off may be for children of all sizes and sexes but not for your stewardess of the house who get to keep it all up and running despite being a weekend.

    Thank god for mondays!

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

