Origami -hjärta

Det är full cirkus här hemma i Svanesund just nu innan lördagens aktion i Stenungsund när alla sista minutens små detaljer skall på plats. Det är nog det samma hemma hos Lo också, och telefonerna går varma av både sms och samtal. En skön pirrig väntan har landat hos Systrarna Sally.

Vi har även pratat om att vi borde registrera vårt workshoppande på något sätt hos skattemyndigheterna p.ga. det blir ett och annat som har med pengar att göra. Men pengar är liksom inte vi. Å andra sidan utan pengar blir det inget bibliotek i Awassa, så det är bara att anpassa sig till verkligheten. Systrarna Sally AB – uh vad kompliserat. Systrarna Sally HB (handelsbolag) är det enklaste sättet att få detta fixat. Dessutom kan man  ju vrida bokstäverna lite: Systrarna Sally HB (heart business). Mycket bättre eller hur ;O)

Hur som helst, här kommer en underbar beroendeframkallande film om origami -hjärta. 

PS. Educating the mind without educating the heart is no education at all. – Aristoteles

PS. PS. Det här är dedikerat till er P, M och L – mina bevingade vänner. Länge leve friheten att tänka själv!

Kram Nina

  1. Nina

    När jag har flugit tusen mil ska jag flyga tusen till
    För att göra det man måste är att göra det man vill

    Mina vingar skall jag fästa med en kärlek som är sann
    Mina vingar ska jag vinna och säja ”Hej, jag vann”

    Mikael Rickfors låt har några år på nacken – men plaserar man sina ord rätt – blir de odödliga!

    N

  2. Liv

    Fint med en origamiinstruktion =)

  3. Nina

    B – to – B (Business to Business) sätter jag inte så stort värde på. För mig har det alltid handlat om H to H (Heart to Heart -business), även med stora projekt. Ett begrepp som wikipedia inte känner till, men som jag tror stenhårt på. Oavsätt vad saker och ting handlar om är det alltid en människa bakom handlingen. Långvariga relationer, som bygger på ömsesidig respekt med sikte på synergi (2 + 2 = 5) är den absolut bästa lösningen för allt som vi sysslar med. Det gäller dock att båda parter har samma spelregler ;O)

    Kram N!

  4. Lo

    Heart business är en underbar paradox =)

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

