Sommarfrukost

I lördags körde jag på småvägar från kusten in i landet mot Hedekas. Det var en sådan där dag när naturen är så hisnande vacker och frodig att man blir förälskad i livet självt. Grön skog, rådjur på unga sommarängar och slänterna täckta av rosa och blå lupiner.

Jag var på väg till Hedekas eftersom Nina och jag skulle hålla i en Sallyfrukost där.  I Hedekas gamla, vackra skola tillbringade vi några mysiga timmar tillsammans med ett gäng supertrevliga kvinnor ifrån trakten. Frukost blev till brunch medans vi varvade prat, skratt och origamivikande. Vilket fint sätt att fördriva en lördag på !

Ha ljuva sommardagar!

Lo

bild: Ruth Michaelsen

  1. Lo

    Det var en fin dag! Så glad att vi fick chans att träffa dessa kvinnor!

  2. Nina

    Hurvas … ;O) … de senaste dagarna har varit en skön väntan blandad med massa ”pirr” i magen – men nu är det klart!!!!! Vi flyttar och en hel ny vänding i livet har sett sina första solstrån. Så många frågor surrar runt i huvudet dessa dagar – att våga ändra livet – är väll den stora frågan – och varför inte – vad är det värsta som kan hända – det är ju min dröm! Det är så lätt att drömma och önska – och när sedan verkligheten kommer emot och det visar sig att drömmen kan bli sann – oj vilken känsla!

    Frukosten var underbar, liksom alla dessa glada kvinnorna som kom – vissa hade missat dagen eller det var ett och annat som skulle fixas – så att telefonen gick varm i eftermiddagen – men önskningar om en repris i hösten! Jag fick även besök av min fantastisk inspirerande granntjej som stannade och pratade flera timmar. En tjej som med sitt liv var ett svar för alla mina rädslor och frågor om att våga. Hon berättade om sitt liv och drömmar och hur hon nu med sin man lever där på landet sina drömmar varje dag – för att de vågade att ändra riktningen – för att de vågade att ta chansen och frågasätta ”värdet” av pengarna som kommer in. Modigt och Så inspirerande!

    Just nu älskar jag livet och njuter av livets kaos … det skall säljas hus och båt – flyttas och organiseras runt det praktiska och barnen – och planeras runt mitt livs dröm – skapas kontakter med kommunen osv. Hurvas!!! Jag är så tacksam att jag har flera inspirerande vänner som ”hejjar” på när modet sinar! Love You All!

    Nina

  3. Helena

    Låter som en riktigt fin lördag!

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

