Bedroom in a box

Både Nina och jag är i flyttartagen dessa dagar. Nina ska flytta till en stor gård i skogen vid en sjö och själv flyttar jag till ett gammalt köpmanshus i ett litet fiskeläge vid havet. Vi är glada och pirriga båda två, tacksamma och smått nervösa inför den förändring som väntar!
Det är lite smått kaotsiskt i våra hem just nu med flyttlådor, målarburkar och sommarlov. Det är en glädje att få röja, tänka färg, trivsel och funktion, men rörigt är det. Och mitt i röran när jag hittar denna fantastiska säng, tänker jag wow en sån skulle vi ha!
En origamidröm,en flyttgubbes dröm, en mammas dröm; enkel, ren och funktionellt skön😉

Kram
Lo

bild via shoebox dwelling

  1. Åh, så spännande och roligt! Hoppas att jag med får känna det (när det är rätt):)

  2. Nina

    Helena! Tänk på tanken – Vad skulle jag idag göra om jag skulle lita på mig 100% – om jag skulle känna att Gud är vid min sida 100%? Min vän, jag tänker så att Gud visar sig där flera människor samlas i hans anda. Att tro på honom eller annat är en individuell fråga för var och en av oss. För mig – är han där – när jag tänker på dig och andra och i mitt stilla sinne ber att ni känner er starka i hjärtat för att kriga vidare och nå eran livets drömmar – dessa önskan som ni bar i eran hjärtan – ibland även lite diffusa – för att vi människor är i grund och botten en smula dåliga att lyssna på oss själva. Selma Lagerlöf. Hennes Nobel pris i litteratur kom inte i en gyllene fat. I världen hon levde, var det betydligt svårare för kvinnor att ta sig fram på egen hand. Famijen förlorade Mårbacka pga. pappas mindre lyckade affärer. Selma hade problem med sin hälsa. Hennes första maniskript blev returnerade flera omgångar. Selma gifte sig aldrig och det är en egen histroria. Kort och gott – hon var en bestämt kvinna som ”litade på sina egna krafter” och förvandlade denna kraften till vardagens göråmål. Mycket starkt. Att tänka på henne inspirerar mig …

    Helena – jag tror på dig min syster! Tänk på Selma och keep on good working!

  3. Helena

    Stort grattis till er båda! Så spännande. Och så vackert Nina. Drömma en storlek för stora drömmar… ..ska ge pirr… ..det tar jag till mig. Jag tror – på er och era drömmar och på mig och mina drömmar.
    Kram

  4. Nina

    Pirrigt – Amen! Sedan tänker jag på det som du sa Lo för ett tag sedan: ”What would you do if you would feel 100% confident that God is with you?” Eller Selma Lagerlöf: ”Den största lyckan i livet är att tro på sig själf!” Jag är glad för min tro – men man kan också ställa frågan: ”Vad skulle du göra om du skulle lita på dig själv 100%?” …

    ”Varje morgondag
    har två handtag.
    Vi kan tatag i den med
    rädslans handtag –
    eller trons.”
    – H.W. Beecher

    ”Gud ger oss drömmar
    som är en storlek för stora,
    för att vi ska kunna växa i dem.”

    ”Om dina visioner inte ger
    dig pirr i magen, är antingen
    dina visioner för små eller din
    bild av Gud för liten.”

    ”Gud använder det brutna.
    Det krävs bruten jord
    för att ge skörd,
    brutna moln för att ge regn,
    brutna vetekorn för att ge bröd,
    brutet bröd för att ge kraft.
    Det är den brutna alabasaterasken
    som utsöndrar parfym.
    Det är Petrus, som gråter bittert,
    som får det största uppdraget.”
    – V.Havner

    Kära vän – så många tankar och drömmar om imorgon dagen. Livet är en gunga. Jag granskar min relation till ordet ”tro” – hur är det med det egentligen – bara tomma ord – eller något större? Svaret är – något större! En dag i taget – små steg blir stora steg!

    ”Kärleken gömmer sig inte.
    Den stannar och kämpar.
    Den ger inte upp
    förrän den nått målet.
    Det är därför Gud gjorde
    kärleken så stark.
    För att den ska kunna bära oss-
    hela vägen hem.”

    Tillbaka till frågan – ”What would you do if …” Svaret är dela tro, hopp och kärlek runt mig i mängder där jag tar mina små steg … dags att börja kräva diket Lo ;O)

  5. Mirre

    Häftigt =)

  6. Lo

    Jag flyttar inte så långt, till gamla delen av Grebbestad bara. Hoppas på att få bjuda på en kopp kaffe så snart bryggaren och de gamla trädgårdsstolarna är på plats=)

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

