Pyssel med vingar

I vårt hus finns det bara möss med vingar. Det är väl inget att undra på när man har tre vilda kattungar – i allafall när dom inte softar i soffan.

Det finns massvis med fjädrar i hönsgården. Perfekt pysselmaterial. 

Det här är Selma. Selma är en riktig bokmus. Nu när hon har flyttat till Vinglagården har hon all tid i världen att engagera sig i sin favoritsysselsättning – nämligen att läsa klassiker. Nu har hon precis avslutat Selma Lagerlöfs ”Körkarlen” och är nog enig med mig – vilken författarinna, vilka fantastiska berättelser.

Äntligen tog jag mig i kragen och provtestade Vinglagårdens ägna serveringsfat.

 Solen skiner och hösten visar sin vackraste sida. Igår kom min man hem med en härlig kärleksgåva — 15 liter målarfärg och två stora rollers. Jag älskar att måla. Man kan se resultatet på en gång. I ärlighetens namn måste jag nog erkänna att min gulliga man också hade varit i XXL och köpt mig en supervarm Chevallier jacka.

Ha en underbar dag!

Living in the moment

Nina 

  1. Vilken underbar bokmus! Här finns det inga möss helelr, dock en hög dammråttor😉
    Och ja, att trängas i en butik på jakt efter julklappar är itne min grej, jag liksom du föredrar nätshopping, praktiskt då man dessutom har 18 mil enkel till närmsta stad…
    Så spännande att ni snart ska få träffa valpen, min valp väntar ajg nu ivirgt bilder på då han öppanr ögonen… Önskar dig en fin dag, här ska jag ut å skyffla snö igen, vi har fått MASSOR det senaste dygnet:-/ KRAM

  2. Helena

    Vilka underbara kakfat! och det ser härligt ut med färgstänket. Det ser liksom både rofyllt och sprudlande ut på samma gång🙂

    • Tack Helena. Jag fått en riktigt dille nu för dessa kakfat. Letar efter med kattar och hundar invändig gängade järnstångar utan att lyckas … suck. Men det får gå som det är nu. Det roligaste är att man kan faktiskt använda vad som helst som knopp ovanpå! Jag har varit i loppis och köpt med nästan inga pengar alls olika porslinsfigurer – vingade varianter så klart. Om det inte finns hål under får man borra – men ofast har de hål och man slipper att göra ingenting! Hur vingligt som helst. Även ett annat tips. Det är ju ganska dyrt att köpa de där stångarna färdiga från pysselaffär (99 – 129 kr om jag kommer ihåg). Istället kan man i loppisar hitta gamla sådana serveringsfat åter igen för inga pengar alls och då är det bara att skruva loss den biten man vill ha. Jag fick två stycken sådana gratis när jag köpte spinnrocken.

  3. Måla som är så kul. Bonnie och jag målade om toaletten för ett tag sedan. Tänk vad lite färg kan göra skillnad och det är avkopplande att låta rollern rulla över väggarna.🙂 Tavlan du gjort är riktigt rak och ärlig. Det är sant det du skrivit, att vi tänker för mycket på det vi inte har snarare än det som vi faktiskt har. Man ska vara glad för det man har och framför allt de människor som finns omkring en.

    • Gof afton Clyde … jap – det är roligt att måla. Hii hii – själv skall jag tag i vårat utedass – låter inte så glamuröst – men man kan ju alltids försöka ;O) … vi ses snart!

  4. Hej.. va kul att du har hälsat på hos mej.. Så fin tavla du har gjort med texten..”Vi tänker sällan…..Välkommen åter,, ha en fin dag!!

  5. Heej, vilken fin blogg du har! Tack för hälsningarna hos mig❤
    Fin helg!

  6. M

    Så härligt att se!
    Och följa! /M

    • Tack M. Det ær spænnande før oss med. Cafe – ær det bara en drøm, eller kan vi værkligen øppna dørrarna på sommaren. Jag førsøker ta en dag i taget, annars skulle jag bli førlamad.

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

