Love is all around!

Jag älskar att vandra, helst där jag aldrig gått förut för att få upptäcka.
Har spring i benen och har svårt att gå sakta, vill känna rörelsen i kroppen, ha lite fart i steget!

En vacker höstdag gjorde vi precis tvärtom, vi gick en mycket välkänd stig och vi gick mycket sakta.
Tänk vad man kan upptäcka när man går långsamt !

Love is all around!!

Kramar
Lo



  1. Hej..oj så mycket vackert man kan upptäcka.. hjärtan..!!Grattis du vann i mitt lotteri..sänd din adress så får du paketet.Kram Christine

  2. Mirre

    Hej Marie
    Det är jag som är Mirre. Jag heter Miranda men alla kallar mig Mirre =)

  3. Ser att någon döpt sig som Mirre som skrivit, vem är det? För det är inte jag som skrivit?

  4. Tycker också om att gå och se mig om på andra omgivningar =D, så fina kort =D

  5. Lo

    Att lägg märke till hur en katt lyfter på sina tassar, att känna dofter och hitta nya historier…”Narniastunder ” som ger näring till själen! Det vackra i det lilla och långsamma! Sedan dagen efter få ”rusa över stock och sten”😉 Livet är stort och rikt på härliga kontraster!!
    Kramar till er alla!

  6. När man har hund så spelar det ingen roll om man gillar att promenera eller inte. Ut måste man åndå. Jag kan säga att jag föredrar promenaderna på sommaren framför promenaderna på vintern i alla fall😉

    Hoppas det går bra och att den 1,5 åriga voffsingen får ett hem hos er. Vår Spike är en omplaceringshund. Han kom till oss för 1 månad sen 11 månader gammal.

    Ha en trevlig kväll
    Och kul att du hittade till mig🙂

  7. att ta sig tid att bara gå, lugnt..och bara se. det är bland det finaste. och om man kanske möter någon eller något då..! jag mötte en katt som lyfte fasligt på tassarna i snön. det var fint (ler)
    tycker om dina bilder och ord…mmm…

    kramar Lycke

    • diras:Jag tror inte heller silepelct mycket pe5 konspirationsteorierna, se5 le4nge det inte finns f6vertygande bevis eller e5tminstone me5nga indicier. Det intressanta med dessa teorier e4r framff6r allt hur snabbt de uppste5r och hur popule4ra de e4r i Ryssland. Det se4ger en hel del om det ryska samhe4llet.Att ingen tar pe5 sig skulden behf6ver inte betyda ne5gonting alls. Det kan ju faktiskt vara terroristernas me5lse4ttning att se5 panik och ose4kerhet och le4gga skulden pe5 FSB, precis som Doku Umarov nu gf6r, kolla . []Snacket om det till he4lften ospre4ngda sje4lvmordsbe4ltet var me4rkligt, men e4r troligen inte medveten desinformation. Mer sannolikt e4r det en av me5nga le4ckor som inte baserar sig pe5 verklig information utan pe5 rykten som ff6rmodligen cirkulerar e4ven inom polisen och se4kerhetstje4nsten. Allt mf6jligt mf6g kommer upp till ytan ne4r tusen inte alltid helt serif6sa journalister se4tter i ge5ng och ringer upp alla sina poliskontakter, silepelct ne4r man betalar ff6r tips. Det e4r inte ens se4kert att den suddiga teckning som till och med visades i stats-tv har med saken att gf6ra, kolla .Samma sak kan ge4lla e4ven de me5ngomtalade bilderna fre5n bevakningskamerorna, fast he4r e4r jag mer bene4gen att tro att det antingen e4r desinformation, eller att bilderna verkligen finns men e4r av se5 de5lig kvalitet att man inte vill visa upp dem. Uppgifterna om bilderna verkar ne4mligen ha kommit fre5n flera olika ke4llor, och senast i ge5r cirkulerade en uppgift att polisen nu hade fe5tt bilderna, ne5got som snart officiellt dementerades av polisen. Ytterligare en mf6jlighet e4r givetvis att bilderna finns och e4r av bra kvalitet, men he5lls hemliga de4rff6r att de visar ne5got som inte fe5r komma fram. c4ven om det e4r se5 se5 e4r det i sig inget bevis ff6r konspirationsteorierna, det kan ju mycket ve4l finnas spaningstekniska ske4l att hemlighe5lla information.Lite konstigt e4r det att det tidigt slogs fast att kvinnorna steg pe5 vid Jugozapadnaja. Det har he4vdats att man kunde gf6ra detta eftersom man hittade en tunnelbanebiljett som var ste4mplad de4r pe5 en av kvinnorna. Under tisdagen df6k det upp uppgifter om att kvinnorna i ste4llet skulle ha stigit pe5 vid Vorobjevy Gory, men det ke4nns inte silepelct sannolikt, den stationen ligger ganska avsides, till skillnad fre5n Jugozapadnaja dit det e4r le4tt att ta sig med buss fre5n ff6rorterna och de4r det alltid e4r mycket folk. Ytterligare en konstighet: en anonym ke4lla inom polisen som citerades flitigt under me5ndagen he4vdade att den andra sje4lvmordsbombaren nog egentligen ville spre4nga sig pe5 en annan station, vid inrikesministeriets stab, men att hon inte hittade eller lyckades ta sig dit. Hur skulle ke4llan kunna ke4nna till detta? Och det finns relativt trove4rdiga uppgifter om att polisen redan dagarna ff6re spre4ngningarna var pe5 jakt efter kvinnliga sje4lvmordsbombare. Men inte heller detta behf6ver vara suspekt i sig.Life.ru e4r en skvallersajt som tillhf6r ff6retaget ООО abНьюс медиа – Русbb ( AB News media Rus ). Samma ff6retag ger ut skvallertidningarna Tvoj den och Zjizn. De e4r ofta ff6rst ute med grejer som ganska ofta visar sig vara ankor. Pe5 me5ndagen rapporterade de om en tredje bomb i tunnelbanan som bara var hittepe5. Men jag e4r bene4gen att tro att bilderna pe5 de tve5 blodiga kvinnohuvuden som publicerades de4r e4r e4kta. I alla fall ne4mner inte e5klagarmyndighetens ff6rundersf6kningskommission dem i sitt pressmeddelande om vilseledande information som jag le4nkade till hf6gre upp. Och eftersom polisen i ge5r meddelade att de bara har fe5tt bilder pe5 de df6da kvinnorna och inga bilder fre5n bevakningskamerorna, se5 verkar det sannolikt att dessa bilder faktiskt finns pe5 ett flertal polisstationer och kan ha le4ckt ut till Life.ru de4rifre5n.En sak som tyder pe5 att det i alla fall verkligen var sje4lvmordsbombare e4r skadorna (se5 som chefen ff6r Sklifosovskijsjukhuset rapporterade i rysk tv pe5 me5ndagskve4llen): huvudsakligen i midjehf6jd. Att det var sje4lvmordsbombare utesluter givetvis inte en eventuell inblandning av se4kerhetstje4nster, men jag e4r tveksam.

  8. Vandra är så rofyllt och skönt!

  9. Hej….kul att du tittade in till mig.,.och vilka fina kommentarer du gav om mina tavlor…tack!!!! Vilken fin blogg…hit tar jag mig tillbaka..Karina

  10. Visst är det så!
    Jag tycker att jag ser mycket mer naturdetaljer sen jag började blogga. Allt som tilltalar bloggsinnet är ju välkommet🙂
    Jättefina haturhjärtan!

    Kraaaam

  11. Ja tänk vad man hinner å upptäcka när man strosar runt i naturen, springa fort då hinner man inte med å se.
    Önskar dig en finfin dag/kramen

  12. Javisst är det alldeles underbart att vara på prommis i nya trakter, se och uppleva nya vyer, lukter och historier…
    Kram Sussi

  13. Så fint! Varför är det så länge sedan jag tog en tur i skogen? Ibland känner jag mig som barnen i sagan om Narnia som blivit vuxna och plötsligt en dag hittar vägen hem genom klädskåpet. Fast tvärtom, om du förstår vad jag menar. Jag glömmer bort det viktiga…som att gå i skogen och hitta ett hjärta.
    Kram Annika

  14. sockenvagenssota

    Ja, jag kan bara instämma, ajg gick min runda på elljusspåret tidigare i höst istället för att springa, resultatet blev ett blogginlägg med många betraktelser och så upptäckte jag massor av lunglav, tänk att jag sprungit förbi den så många gånger tidigare men inte sett den… SÅ ja ibland är det bra att njuta av lugnet, medan man andra gånger vill rusa av sig, springa över stock och sten likt ett skogsrå😀
    Lämnar varma kramar och önskar dig en fin kväll❤

  15. Lo

    Ja Vida, visst är det fint! =)
    Lo

  16. Älskar när man hittar såna fina hjärtan i naturen🙂

    Kramar

  17. Lo

    Ha,ha! Ja visst är det lite kul hur livet virvlar kring och hur vi liksom ”hakar i” varandra😉
    Vamos!
    Kram

  18. Så fint Lo. Välkommen tillbaka!

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Vi blir väldigt glada!

